COVID-19 ، 13 اسرائیلی پس از دریافت واکسن از فلج صورت رنج می برند

[ad_1]

جهان

URL کوتاه

یدیوت آهارونوت گزارش داد ، سیزده نفر در اسرائیل پس از دریافت اولین دوز واکسن Pfizer از فلج عصب صورت رنج برده اند.

این روزنامه می گوید: “طبق گفته این وزارتخانه ، حداقل 13 نفر دچار علائم پارسیس شده اند ، اما پزشكان در سیستم بهداشت معتقدند كه تعداد این موارد در واقع بیشتر است.”

یکی از افرادی که این واکسن را دریافت کرده گفت که چند دقیقه بعد از عمل احساسات عجیبی روی چانه و دهانش احساس کرد.

این مرد گفت: “من حداقل 28 ساعت با این احساسات تیراندازی می کردم. نمی توانم بگویم که کاملا از بین رفته است ، اما درد دیگری ندارم.”

وزارت بهداشت دریافت که کسانی که پس از تزریق دوز اول دچار علائم پارسی می شوند ، باید مصرف دوز دوم واکسن را تا زمان فروپاشی این بیماری به تأخیر بیندازند.

کارزار واکسیناسیون انبوه علیه ویروس کرونا در اسرائیل از 20 دسامبر گذشته آغاز شد و پس از آن در 10 ژانویه واکسیناسیون دوز دوم دارو را شروع کرد.

در مرحله اول این کمپین ، کارمندان بهداشت ، دانشجویان پزشکی ، کارمندان سالمندان و مقامات دولتی واکسن را به عنوان نمونه ای از شهروندان استفاده کردند. در مرحله دوم ، مقامات واکسیناسیون افراد بالای 60 سال و گروه های در معرض خطر را آغاز کردند. بیش از دو میلیون نفر قبلاً دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و بیش از 200000 نفر نیز دوز دوم این واکسن را دریافت کرده اند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.